Eilen tuntui töistä kotiin tullessa,
että voimat ovat aivan lopussa - takki tyhjä!
Äkkiä pyttipannua isännälle, joka lähti laskemaan pitkää siimaa, itse painuin pihalle puuhastelemaan!
On tuo puutarha ihmeen voimaannuttava paikka,
mieli ja kroppa iloitsivat!
Lehtopuutarhaa rassatessa löytyi aarteita, jotka olivat heränneet uuteen kevääseen!
Varjoliljat pukkaamassa versojaan,
yritin niitä hiukan vielä peitellä...
Rusokoiranhampaita upeine kirjavine lehtineen,
nuppuja ei vielä näkynyt.
Voi ei, kolmilehtiäkin jo!
Särkynytsydän kestää ihmeesti kylmää näin keväällä.
Palloesikko säilyi talven yli hienosti, joka yllätti minut täysin! Kasvatin sitä omalla rytötekniikalla ja se kannatti,
väri on aika herkullinen.
Ihanuusesikkoni p.kummityttö, kalvakkaan keltaiset kukat olivat jo avautuneet. Sekin oli selvinnyt voittajana talvesta!
Näitä 'Woodstockeja' laitoin aika paljon. Vieläkin harmittaa nuukuuteni tilausvaiheessa, ensi syksynä aion tilata mustan hyasintin 'Dark Dimensionin' sipuleita, vaikka kalliita ovatkin. Kerrottuja hyasintteja laitoin jonnekin kasvamaan, niitä odottelen innolla.
Näitä pörröpäitä tuntuu pukkaavan maasta monesta kohtaa, nämä pionipenkin turvana.
Tuoksu/haju/lemu leviää ihmeesti ilmavirran mukana.
Pionipenkin rytö...ei haittaa, tuo kammottava kate suojasi syksyn sateilta ja pakkaselta, kate jää kukkien versojen alle matojen herkuksi, varmaan vielä sitä hiukan mullalla meikkaan.
Ritarinkannus on ollut sekin lapsuuteni ihanuuskukka, vahvat taimet - viime keväänä taimettamani - nousevat vahvasti maasta.
Mutta narsisseja saa odotella...ennustaakohan se kylmää keliä, sillä ainakin säätiedoissa peloteltiin jälleen.
Keltainen penkki on ollut aika vaisu kasvustoltaan tänä keväänä. Posliinivuokot ovat kyllä nostaneet päätään hyvinkin ajoissa ja tuo yksi keltainen pioni ja kanadanliljat. Niiden suojaksi täytyy hakea katetta, jos todellakin sää alkaa jälleen kylmetä kuten luvattiin.
Tässä ihana punainen - niin...punainen luki lapussa, kylmänkukka ihanainen, se on suloisen pehmeän karvainen.
Vaalean jouluruusun kukinta alkaa olemaan jo lopuillaan, kevätkurjenmiekat jatkavat.
Kasvimaa heräilee hiljalleen talviunestaan, pian maahan pääsevät ensimmäiset siemenet.
Oikein kaunista ja puuhakasta viikonloppua! Toivottavasti säätiedotukset eivät pidä kutiaan, nyt kovin viileää ilmaa tai pakkasta en kaipaa ollenkaan!